Søg

Lauterbrunnen og Zürich - en weekendtur

I forbindelse med forårets mange helligdage besluttede en veninde og jeg os for, at undersøge, om Lauterbrunnen i Schweiz virkelig er lige så smuk som området ser ud på instagram - og i samme ombæring tjekke Zürich ud. Vi købte derfor nogle billige flybilletter direkte til Zürich fra Kastrup efter arbejde en torsdag og så vi havde torsdag aften, fredag og lørdag dag og det meste af søndag i Schweiz, inden vi landede i København igen søndag aften. En lille forlænget weekend. H

Disneyland❤️🐭

Jeg var 14 år gammel første gang jeg besøgte Disneyland i Los Angeles med min familie. Og efter at have ønsket mig det besøg hele min barndom, var det så vildt at opleve, at man ikke blev skuffet. For det var alt hvad jeg håbede på og mere til. Og så har jeg været så heldig at finde mig en mand der er lige så nørdet som mig, så vi kan tage på voksenferie sammen i The Happiest Place on earth 😉 ​ Herunder har jeg samlet lidt tips og tricks til din Disneyferie! Disneyland er da

Én uges roadtrip i Florida

Da dagene igen begyndte at blive korte og uldstrømperne blev en fast del af outfittet, skyndte jeg mig (igen) til tastaturet og begyndte at lede efter billige flybilletter til varmere himmelstrøg. Denne gang var vi begrænset af skolernes vinterferie, da Esben endnu ikke har optjent sin 6. ferieuge. Vi fandt billetter med Lufthansa til Miami til under 3000 pr mand, og slog naturligvis til. ​ Det stod dog klart at jeg hverken havde lyst til at tilbringe en hel uge i Miami eller

Roadtrip i Skotland

Jeg har efterhånden besøgt Edinburgh nogle gange, og selvom det er en hyggelig og smuk by, er den bare heller ikke så stor, at man ligesom Paris eller London bare kan blive ved med at komme tilbage og opdage nye dele af byen. Så da en veninde tog på udveksling i Skotland, faldt det mig helt naturligt at foreslå at vores tur over at besøge hende, skulle inkludere en tur til Højlandet i stedet for udelukkende at se Edinburgh. Og det var virkelig en god beslutning! Højlandet er

Forlænget weekend i Berlin

Da mit job bragte mig på en konference i Berlin, udnyttede jeg muligheden for en forlænget weekend i den tyske hovedstad. Jeg har været i Berlin nogle gange, men det er ved at være nogle år siden. På et tidspunkt var der en underlig (forkælet) stemning i København hvor Berlin var meget been-there-done-that agtig, og folk prioriterede ikke at besøge byen. Måske det smittede, eller jeg bare ikke lige havde en mulighed, men efter mine seneste dage i Berlin, er jeg alt andet end

Crazy Ubud på Bali

Der er  nok ikke mange der har rejst rundt på Bali, der ikke har været et smut forbi Ubud. Og det er naturligvis til at mærke på antallet af turister der er i byen. Til gengæld skal man ikke mere end 5-10 minutter ud af byen, før der igen er stille sidegader med fantastisk udsigt over flotte kløfter eller rismarker. Og Ubud er på mange måder et turist-centrum, hvorfra alt kan lade sig gøre, så man kan sagtens tage  nogle dage eller flere på et godt hotel nær Ubud og tage på u

Island life på Gili Air

Vi havde fået Gili Air anbefalet af nogle venner, så vi var ikke i tvivl om at Gili Air skulle besøges på vores ferie på Bali. Gili Øerne hører til Lombok og ligger ud for Lomboks Nord-vestlige kyst. Vi måtte med slow ferry fra Bali til Lombok, hvilket var noget af en tur. Men fra vores korte dags-tur til Lombok fik vi også det indtryk, at Lombok i sig selv er et besøg værd, så man kan gøre rejsetiden kortere, ved at flyve fra Bali til Lombok, og bruge et par dage der, før ma

Rundrejse på Bali & Lombok

I sommerferien 2018 tilbragte Esben og jeg 3 uger på Bali og Lombok. Og i bedste dovne-tempo (jeg gider ikke at skynde mig når jeg er på ferie) nåede vi ikke i nærheden af øerne rundt. Men vi var på en fin "rundtur" der passer perfekt til vores ferie-temperament, hvor vi både gerne vil dovne på strande og ved pool, samt kunne komme på lidt ture. Så herunder vil jeg skrive om de steder vi besøgte og om mine anbefalinger til de steder. Udsigten fra vores hotel i Uluwatu 1. STOP

Charterferie til Mallorca

I starten af 2018 hørte jeg til flokken af de få danskere, der ikke havde været på Mallorca. Det fik jeg lavet om på i påskeferien. Og jeg forstår virkelig godt hvorfor Mallorca i så mange år har været danskernes foretrukne feriested - men turisttilflugten har også haft sin pris. Men sådan er det vel med alle charterdestinationer - man må tage det sure med det søde! ​ Vi (nogle venner og jeg) havde egentlig tænkt os, at tage på storbysferie i Europa i påsken, men vi var åbenb

Rundrejse i Costa Rica

COSTA RICA: Et ferieland der kan lidt af det hele - smuk natur, flotte strande til både stillehavet og det caribiske hav og åh så mange vandfald! Vi besøgte Costa Rica 3 uger i sommeren 2016 og besøgte flere forskellige steder i det fantastiske land. Herunder vil jeg beskrive den rundrejse vi var på - og hvilke steder jeg klart kan anbefale i det smukke land. Costa Rica giver rig mulighed for at stirre mod horisonten og tage billeder hvor det ligner man filosofferer. Vi lande

Thailand - populært af en årsag!

Thailand er vel efterhånden danskernes foretrukne fjern-destination. Og det forstår jeg virkelig godt - for Thailand har det meste. Nemme charter-løsninger for dem med børn eller manglende tid og lyst til at planlægge for meget selv. Der er backpacker steder og vilde luksuriøse resorts. Og så er vandet turkis og sandet hvidt 🌴🏖️ ​ Det kan være farligt at komme med gode tips til Thailand, da alt ændrer sig så hurtigt lige nu, og et lille backpacker paradis muligvis er et kæm

Templer og steder du skal besøge i Siam Reap & Angkor Wat

Angkor Wat er verdens største religiøse tempel-kompleks - og imponerende for meget mere og andet end dets størrelse. Et hvert besøg til Cambodja bør nødvendigvis indbefatte et besøg til Angkor Wat.  Herunder vil jeg beskrive vores dage i Siam Reap med anbefalinger til hvilke templer vi var gladest for at besøge, samt lidt råd til hvad man kan lave i Siam Reap når man ikke lige er ude ved templerne. ​ Siam Reap og Angkor Wat ligger tæt på den Thailandske grænse, og det er derf

Cambodja - et backpacker paradis!

Jeg har besøgt Cambodja 2 gange. I 2012 og igen i 2015 - og jeg kunne sagtens finde på at tage tilbage igen, hvis der ikke var så mange andre steder på min bucketliste jeg endnu ikke har besøgt. For Cambodja har det meste - bountystrande, kulturskatte, night markets, lækker mad og altsammen til en billig penge. Så det betyder, at Cambodja også har en masse turister - og en masse strande er hurtigt blevet fordærvet af en hurtig udvikling hvor Cambodjas regering har solgt land

Hanoi - steder, mad og tips!

HANOI: Min seje kusine boede 6 måneder i Hanoi mens hun var i praktik på ambassaden - og hvilken gave det er, at have så kyndig en guide når man besøger en ny og fremmed by. For vi prøvede så mange sjove ting og spiste så mange gode steder. Læs med her, hvis du vide hvad du IKKE må gå glip af under et par dage i Hanoi. Du kan læse mere om vores tur til resten af Vietnam her. Steder Hanoi byder på en del pagodaer, museer og spændende historie. Vi fik besøgt nogle af disse sted

Vietnam - en masse do's og et enkelt don't!

VIETNAM:  Det virker som om Vietnam er blevet det nye sort i forhold til rejsedestinationer - og det forstår jeg virkelig godt! For Vietnam har utrolig meget at byde på. Jeg var heldig nok at besøge min seje kusine Trine da hun var i praktik på den danske ambassade i Hanoi og tog en lille tur ned igennem Vietnam. Og den tur smagte af mere - jeg glæder mig allerede til næste gang muligheden byder sig for en ferie i 'Nam! ​ Jeg har lavet et særskilt opslag med tips specifikt ti

Mini roadtrip i Southern California

CALIFORNIA er USAs tredjestørste stat og ca. 10 x så stor som Danmark. Og staten byder på alt fra lækre storbyer til smuk natur - og geniale roaddtrip strækninger. Jeg kan blive ved med at komme tilbage til Californien, for der er bare så meget jeg stadig gerne vil opleve - og en masse jeg gerne vil opleve igen. ​ På denne side skriver jeg et forslag til en tur du kan tage i Californien, selv hvis du ikke har taget orlov og planlægger at roadtrippe i flere måneder. Den tur pa

6 ting du skal vide før din ferie i Sri Lanka

Okay, overskriften er måske lige lovlig dramatisk, men den skal bestemt ikke læses som en advarsel mod at tage afsted- som jeg også håber billedet nærmest siger for sig selv: selvfølgelig skal du tage til Sri Lanka! Herunder har jeg blot samlet 6 (en halv) ting der er gode at vide, før du tager afsted 🙂Via dette link kan du læse om 3 steder du SKAL besøge, hvis din sommerferie tager dig til Sri Lanka. NR. 1 - KLIMAET Selvom Sri Lanka er en lille ø, er der kæmpe forskel på ve

3 steder du SKAL besøge i Sri Lanka😉

Et helt igennem fantastisk rejseland! Sri Lanka byder på alt fra bountystrand til hiking og smuk natur - og det i et venligt land, hvor de fleste taler engelsk og hvor priserne er fantastisk lave. Jeg kan på det kraftigste anbefale en ferie i Sri Lanka, og har på fornemmelsen, det heller ikke er sidste gang vi har rejst der! Herunder kommer skriver jeg om 3 steder jeg vil anbefale, hvis din sommerferie bringer dig til Sri Lanka: Glenrock Hotel, Arugam Bay og Ella! Udsigten fr

Den perfekte efterårsferie - Strasbourg, Alsace!

Noget nær den perfekte efterårsdestination! Smukke landskaber, lækker mad og masser og atter masser af gode vine - og gode undskyldninger til at drikke den! ​ Min bedste veninde Kirsty og jeg, har en fantastisk tradition med at tage på ferie eller weekendtur sammen. På mange måder er jeg nærmest ligeglad med destinationen, så længe jeg får kvalitetstid med Kirsty - men vi har nu alligevel valgt nogle ret fede steder. Og sidst tog vi på en rigtig pensionisttur - og besøgte Str

Road trip i upstate New York

Der er mange billige og direkte fly til New York, så det er nemt at komme på en storbysferie i byerne over dem alle. Men hvis man tager en lidt længere ferie ud af kalenderen, kan man nå at besøge mere af staten New York - og den er bestemt et besøg værd! ​ Jeg var med mine forældre og bror i New York i september måned. Vi besøgte først The Big Appel og tog derefter lejebilen nordpå. Herunder har jeg skrevet om de bedste oplevelser på vores roadtrip i Upstate New York. Den no